Monday 2 March 2015

Cara Bijak Atasi Masalah Senggugut Dasyat

Ada sesetengah wanita mengalami masalah senggugut atau period pain. Mereka seharusnya perlu berikhtiar dan mencari jalan untuk mengatasi masalah ini. Sebabnya masalah senggugut ini boleh menjadi masalah yang besar, bukan kepada pesakit itu sahaja malah kepada sesiapa yang berada berhampiran dengan mereka ketika itu. Suami tengok pun tak boleh nak buat apa. Nak tolong, tak tau nak tolong macam mana. Sakitnya hanya Allah sahaja yang tau

Mari kita dengar pengalaman sakit senggugut ni daripada Puan Maria Awi.




Ini adalah antara supplemen yang boleh diambil untuk mengatasi masalah senggugut

Ostematrix (Kalsium)
Kalsium boleh membantu mengurangkan kekejangan otot semasa haid. Satu kajian menunjukkan wanita yang mengambil kalsium setiap hari mengurangkan gejala senggugut atau PMS termasuk sakit kepala, perasaan tidak menentu (moody), nafsu makan dan perut kembung.

B-Complex
Vitamin B-Complex memainkan peranan dalam membantu gejala PMS. Vitamin B boleh menghilangkan rasa sakit senggugut dan mengawal tempoh haid yang tidak teratur.


Selain daripada cara di atas, boleh juga mengambil halia. Halia boleh mengurangkan gejala selsema, sakit kepala, dan sakit haid. Caranya, hiris nipis-nipis halia dan tuangkan air suam / panas. Seterusnya minum untuk melegakan kekejangan haid atau senggugut. 

Selain itu, boleh juga dengan cara meletakkan botol yang berisi air panas ke abdomen dan belakang abdomen untuk melegakan kesakitan. Kalau tiada botol, boleh juga gunakan tuala panas. 



Minum air kosong yang mencukupi. Kedengarannya agak janggal tetapi dengan meminum air yang mencukupi boleh mengekalkan simpanan air dalam badan dan membantu mengelakkan kembung dan pedih semasa haid. Minum air suam atau panas lebih baik daripada air sejuk untuk meningkatkan penghidratan. 

Klik di bawah untuk terus membuat pembelian set ini. 


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d53747ccb7ee68461cdce44eca7eca9b
atau hubungi saya

Hayani Nor (ID 1122498) | SMS/Whatsapp 017-9421767 | Fanpage Natural Nutrisi | Email syahayanis@gmail.com|
Saya adalah pengedar sah Shaklee anda di untuk penghantaran serata Malaysia. COD adalah di kawasan Kubang Kerian, Kota Bharu, Bachok, Kuala Krai & Jerteh (Terengganu).

No comments:

Post a Comment