Saturday 8 August 2015

Keperluan Vitamin B-Complex

Vitamin B-Complex adalah gabungan kesemua vitamin B yang membantu mengekalkan sistem saraf yang sihat. Ia juga membantu menukar makanan kepada tenaga yang kita perlukan; semestinya amat diperlukan kepada mereka yang mempunyai gaya hidup yang sibuk dan mencabar. Ia juga diperlukan kepada wanita yang merancang untuk hamil bagi mengekalkan tahap nutrien yang mencukupi yang diperlukan oleh badan.



Vitamin B tidak dapat disimpan dalam badan dan mudah termusnah akibat pengambilan kafein, alkohol, nikotin, gula. Oleh sebab itu, kita perlu memperolehi vitamin B daripada suplemen/vitamin untuk melengkapkan diet harian.

Kebaikan lain vitamin B adalah :-
  • Mengawal Tekanan/Stress
  • Membantu mengawal kemurungan
  • Baik untuk daya ingatan
  • Melegakan PMS
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
Vitamin B-Complex Shaklee mengandungi 8 jenis vitamin B yang lengkap bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. Kesemua vitamin B ini adalah nutrien penting bagi semua perkara yang berkaitan dengan minda kita; contohnya mood, memori malah masalah migrain pun boleh dibantu.

Vitamin B juga membantu membakar lemak dan glukosa untuk tenaga, membantu menguruskan fungsi neurotransmitter (penyampai semulajadi otak yang mengawal mood dan emosi) serta membantu pengeluaran dan pembaikian DNA.

Ramai di kalangan kita kekurangan vitamin B khususnya asid folik, B12 dan B6. Bagi mengatasi masalah ini, kita perlu memastikan diet kita terdiri daripada makanan yang kaya dengan vitamin B seperti sayur-sayuran hijau, protein daripada sumber haiwan dan bijirin penuh (whole grains).

Sekiranya tahap mood dan stress kita tinggi, atau jika kekurangan vitamin B yang rendah, kita sememangnya memerlukan suplemen.

Kebaikan 8 Jenis Vitamin B


Thiamine (B1)
Memainkan peranan penting dalam mengekalkan sistem saraf yang sihat dan membaiki fungsi kardiovaskular.

Riboflavin (B2)
Memainkan peranan penting dalam pengeluaran tenaga. Ia membantu dalam menukarkan karbohidrat kepada gula. Ia juga membantu dalam memproses asid amino dan lemak. Ia juga boleh berfungsi sebagai antioksidan yang melambatkan kadar penuaan.

Niacinamide (B3)
Vitamin B3, yang juga dikenali sebagai niacin, membebaskan tenaga ke dalam sel-sel badan dan ia juga digunakan untuk menurunkan tahap kolestrol yang tinggi.

Pyridoxine (B6)
Memainkan peranan penting dalam membantu merawat masalah yang berkaitan dengan jantung, kulit, kemurungan, keletihan, sistem saraf dan banyak lagi.

Asid Folik
Antara faedah asid folik termasuklah pencegahan penyakit jantung, kanser, strok, kecacatan kelahiran bayi yang dikandung. Ia juga membantu dalam membina otot, penambahbaikan sel, pembentukan hemoglobin dan mengurangkan gangguan mental dan emosi.

Cyanocobalamin (B12)
Kebaikan vitamin B12 termasuklah penambahbaikan sel, pembentukan DNA, mengurangkan kelesuan, mencegah penyakit Alzheimer, pencegahan anemia dan juga mencegah kanser payudara.   

Biotin
Meningkatkan metabolisme, penambahbaikan tisu, kulit yang sihat, penurunan berat badan, mengelakkan masalah jantung dan juga penyakit Parkinson. Ia juga membantu dalam mengekalkan gula dalam darah. 

Pantothenic acid
Mengurangkan asma, keguguran rambut, alahan, tekanan/stress, gangguan pernafasan dan masalah jantung. Ia juga membantu meningkatkan imun, mengurangkan osteoartritis dan tanda-tanda penuaan, meningkatkan daya tahan kepada pelbagai jenis jangkitan, meransang pertumbuhan fizikal, dan mengawal diabetes dan masalah kulit.  


Kenapa perlu memilih vitamin B-Complex Shaklee? 

  • Mengandungi 8 jenis vitamin B yang lengkap
  • Harga RM 53.75 untuk 120 tablet (1 botol ) = RM 0.45/1 tablet

B-Complex Shaklee menjadi pilihan di hati saya. Bagaimana dengan anda ?

Untuk menempah secara online melalui e-Sell, sila klik di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=aafa7c874d0d45e91e3712364dd8e574


atau hubungi saya untuk maklumat lanjut dan membuat pesanan sekaligus mendapat konsultasi percuma daripada saya

Hayani Nor (ID 1122498) | SMS/Whatsapp 017-9421767 | Fanpage Natural Nutrisi | Email syahayanis@gmail.com|
Saya adalah pengedar sah Shaklee anda di untuk penghantaran serata Malaysia. COD adalah di kawasan Kubang Kerian, Kota Bharu, Bachok, Kuala Krai & Jerteh (Terengganu). 


1 comment: