Wednesday 2 July 2014

Kebaikan Omega Guard Shaklee


Apa yg special dengan Omega Guard Shaklee? Jawapannya, ia adalah minyak ikan terbaik di dunia. Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat daripada hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega yang lain di pasaran, Omega Guard shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid-lemak-omega-3 EPA dan DHA.



Kebaikan Omega Guard Shaklee

Asid Lemak - Omega 3 merupakan asid lemak yg penting yang tidak dihasilkan dari badan dan mesti diperolehi daripada makanan. Asid lemak penting sebagai sumber tenaga kita, melindungi organ-organ lembut seperti hati untuk mengelakkan daripada mendapat kejutan atau renjatan, menyediakan bahan binaan bagi kelas hormon yang dipanggil eikosanoid, yang terlibat dalam proses mengawal proses metabolik seperti tekanan darah, tindakbalas radang, metabolisma lemak, tindakbalas ketahanan badan dan pembekuan darah dan ia juga penting untuk bayi bagi membina dinding sel dan diperlukan untuk perkembangan dan fungsi sistem saraf tunjang bayi yang sempurna.

Mencegah penyakit saluran darah & strok  - satu penyelidikan menunjukkan bahaya orang yang mengamalkan pengambilan Omega-3 sekali seminggu mampu mengurangkan risiko stroke sehingga 50%. Omega-3 juga mampu mengurangkan kerosakan arteri, keradangan yang memekatkan darah dan menyebabkan stroke. Supplemen Omega-3 juga boleh diamalkan untuk mencegak penyakit stroke.

Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mecegah migrain. Susu ibu juga mengandungi DHA. Sebab itu amat penting ibu-ibu menyusukan bayi sehinggan 2 tahun selaras dengan perintah Allah dalam al-Quran.

Meningkatkan sistem imun & menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

Melawan kanser - Jika mengikut diet pesakit kanser, pakar pemakanan menyarankan ikan bersisik seperti ikan haruan, ikan merah, ikan gelama & sebarang jenis ikan bersisik tidak diambil oleh pesakit kanser kerana ikan bersisik didapati mempunyai kandungan asid yang banyak dan membantu kesuburan kanser. Contoh ikan tidak bersisik yang boleh dimakan, seperti ikan tongkol, ikan yu, ikan salmon, ikan kembung, ikan keli, ikan patin & lain-lain. Ikan yang tidak mempunyai sisik & berada di laut dalam di percayai mengandungi Omega 3 yang sangat tinggi. Omega 3 merupakan anti kanser.

Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) -  Lemak omega-3 boleh mengurangkan sakit sendi pada orang yang menghidap rheumatoid arthritis dan penyakit radang usus.

Mencegah imsomnia & membantu mengurangkan stress (tekanan) - Kajian membuktikan bahawa EPA dan DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, insomnia, autisme, kanak-kanak hiperaktif & penyakit skizofrenia. 

Anda boleh mendapatkan Omega-3 setiap hari dengan membeli Omega Guard Shaklee. Ianya tulen, bebas logam berat dan sangat berkesan untuk kesihatan kita. Untuk mendapatkannya, boleh hubungi saya segera melalui sms/whatsapp 017-9421767 atau email syahayanis@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut. Jom like NaturalNutrisi untuk mengetahui lebih banyak info & tips.

No comments:

Post a Comment