Tuesday 17 June 2014

Bibir Merah Berseri

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca sekalian.

Masalah bibir kering dan mengelupas boleh dikatakan menjadi masalah kepada semua orang. Masalah ini kita akan alami pada masa satu yang sama atau kadangkala. Bibir sangat sensitif dan perlu dilindungi lebih-lebih lagi pada cuaca panas atau sejuk kerana ia boleh menjejaskan kelembapan bibir. Jadi, sekarang adalah masa untuk menjaga bibir anda dan ucapkan selamat tinggal kepada bibir mengelupas !


Saya ada terbaca satu petua untuk mendapatkan bibir yang merah berseri, kita boleh menyapu ubat gigi di bibir. Namun, tidakkah cara itu boleh membuatkan bibir kita bertambah kering?

Bagaimana dengan petua Shaklee? Di sini saya nak kongsikan serba sedikit supplemen yang boleh membuatkan bibir nampak merah berseri.


Set Kulit Cantik Shaklee iaitu ESP, Vita-E, Sustained Release Vitamin C dan B-Complex membantu kita untuk mendapatkan kulit yang menawan dan bibir yang cantik. ESP adalah sumber protein terbaik. Seperti yang kita tahu, apabila kita mendapat sumber protein yang cukup, barulah sel-sel baru yang sihat akan terbentuk dan akan menggantikan sel yang lama. Vita-E Complex  berfungsi sebagai antioksidan dan juga memegang peranan penting dalam menjaga tubuh daripada radikal bebas. Oleh kerana itu, ia berfungsi melindungi kulit dan bibir serta membantu menjaga kelembapan kulit, mencegah kulit kering dan gatal-gatal. Vitamin C penting untuk penghasilan kolagen. Malah kekurangan vitamin C juga boleh menyebabkan bibir kering dan hitam. Salah satu penyebab bibir kering dan pecah-pecah adalah disebabkan kurangnya Vitamin B. Bibir pecah-pecah juga sering dianggap sebagai tanda bahawa tubuh mengalami panas dalam. Sebaiknya pengambilan Vitamin B-Complex juga penting dalam merawat bibir kita.




Collagen Shaklee juga boleh merawat bibir kita kembali merah berseri. Collagen Shaklee dibuat daripada bahan semulajadi, diproses secara semulajadi, bebas daripada bahan toksik, bebas daripada bahan sampingan dan ia juga bebas daripada bahan kimia. Collagen Shaklee terdiri daripada 7 bahan utama iaitu ekstrak biji Camelia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kulit kerangan laut, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B2 & B6.

Ada satu lagi petua tau.. Vita-E Complex boleh dicampurkan dengan minyak zaitun dan digunakan sebagai pelembap bibir. Kesannya kulit bibir lembap dan lebih merah daripada biasa, tanpa lipstik! Cubalah!

Jom dapatkan segera dari kami!

Untuk order mana-mana produk dari Shaklee sila SMS/Whatsapp di 017-9421767. Setiap pembelian akan disertakan dengan konsultasi percuma!! Konsultasi percuma ini hanya untuk pelanggan kami sahaja!

Jom LIKE page kedaivitamin2u untuk info terkini.

Hayani
017-9421767
Shaklee Independent Distributor 1122498
Fanpage : NaturalNutrisi






No comments:

Post a Comment