Sunday 2 November 2014

Shaklee eSell : Beli Sendiri Secara Online

Assalamualaikum

Berita baik untuk semua pelanggan kami! Shaklee Malaysia kini telah melangkah setapak lagi ke hadapan dengan pelancaran satu widget baru untuk menempah produk Shaklee secara online yang dinamakan eSell. Kini semuanya di hujung jari anda, tidak perlu SMS/Whatsapp saya lagi. Namun begitu, kalau anda perlukan konsultasi masih boleh contact saya ye. Saya juga akan menghubungi anda untuk memberi konsultasi dari segi pengambilan vitamin dan juga penjadualan untuk anda amalkan.

Anda hanya perlu klik ikon "ORDER NOW" di setiap entri blog yang terpapar. 





Di sini saya sertakan cara untuk order produk secara online - eSell.



Apabila paparan di atas muncul, anda klik Agree dan Next. 



Kemudian anda akan melihat paparan yang menunjukkan produk yang dicadangkan di entri yang berkaitan. Sekiranya senarai produk adalah melebihi daripada satu, anda boleh memilih produk yang anda kehendaki mengikut bajet anda ataupun memilih untuk kesemua produk yang dicadangkan. Harga dan jumlah harga akan terus dipaparkan. 

Apabila sudah siap, klik Checkout

Borang Data Pelanggan akan dipaparkan. 



Di sini, anda dikehendaki melengkapkan kesemua ruangan dan pastikan maklumat adalah tepat terutama sekali di bahagian Alamat Penghantaran

Setelah lengkap, klik Continue

Paparan berikutnya adalah Paparan Pengesahan Tempahan. Sila semak kesemua maklumat dan klik Proceed For Payment untuk pembayaran. 



Untuk makluman kos penghantaran adalah seperti berikut :-

  • Semenanjung - kos penghantaran adalah RM 10 utk setiap pesan. Kos penghantaran adalah PERCUMA untuk tempahan bernilai RM 800 ke atas. Penghantaran akan mengambil masa 4-5 hari. 
  • Sabah/Sarawak - kos penghantaran adalah RM 20 utk setiap pesanan. Kos penghantaran adalah PERCUMA untuk pesanan bernilai RM 1000 ke atas. Penghantaran akan mengambil masa 7-10 hari.


Kemudian, paparan Pembayaran.




Bayaran boleh dibuat dengan menggunakan Kad Kredit atau Kad Debit. Isikan kesemua maklumat dengan lengkap. 

Klik Confirm Payment untuk pembayaran. 

Anda akan menerima resit pesanan dan jangan lupa cetak resit tersebut untuk rujukan jika berlaku kesilapan. 

Alhamdulillah. Urusan pembelian Shaklee sekarang sangat mudah dengan adanya aplikasi eSell Shaklee. 

Hubungi saya 017-9421767, Hayani Nor, pengedar Shaklee Kota Bharu, Kubang Kerian, Bachok, Kuala Krai & Jerteh (Terengganu) serta kawasan yang berdekatan dengannya untuk sebarang pertanyaan.

2 comments:

  1. tolong menolong

    ReplyDelete
  2. bagus lah blog ni bnyk membantu lah

    #supportmember

    ReplyDelete