Wednesday 4 March 2015

Denggi - Bagaimana Cara Menghadapinya?

Demam denggi adalah penyakit yang disebabkan oleh nyamuk yang membawa virus denggi. Simptomnya adalah terdiri daripada demam, sakit kepala, sakit otot dan sendi dan ruam-ruam di kulit yang menyerupai demam campak. Sebahagian kecil daripada kes penyakit ini ada yang berkembang menjadi demam denggi berdarah yang mengancam nyawa. Ia mengakibatkan pendarahan di mana tahap platlet darahnya amat rendah. 

Apa yang perlu kita buat kalau kita dah terkena denggi? Entri kali ini saya nak share bagaimana produk Shaklee membantu pesakit denggi. Apa yang lebih penting bagaimana kita nak elak? Kita tengok video ni dulu dan dengar penjelasan daripada Pn Sarah; pakar nutritionist Shaklee. 

 

Sedikit rumusan daripada video di atas.

1. Pastikan banyak minum air masak. Boleh cuba Performance Drink Shaklee untuk mengurangkan dehidrasi. Secara klinikal, ia adalah minuman istonik yang kurang gula dan tiada kandungan karbonat.

2. Jus buah-buahan : Pengambilan makanan bersumberkan vitamin C untuk pesakit denggi adalah satu kemestian. Vitamin C adalah nutrien yang paling penting untuk sistem imun dan penting untuk pembentukan hormon adrenalin. Ia juga mempunyai kesan dalam menghalang bakteria dan virus. Shaklee ada produk berasaskan vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C.

3. Nutriferon berperanan menghasilkan antibodi semulajadi bagi melawan virus denggi. Pengambilan Nutriferon boleh meningkatkan tahap imunisasi badan.

4. Makanan yang kaya dengan protein : Makanan bagi pesakit denggi hendaklah kaya dengan protein seperti daripada produk tenusu contohnya telur. Pesakit denggi dinasihatkan mengambil makanan yg bersumberkan protein bagi melawan virus ini. ESP Shaklee adalah sumber protein yang amat baik bagi membantu menjana sel darah baru di samping meningkatkan tahap platlet darah.


Produk-produk Shaklee yang dinyatakan di atas bukan sahaja membantu pesakit denggi malah boleh mengurangkan risiko dijangkiti virus denggi degil. Jadi, tunggu apa lagi. Boleh dapatkan produk ini daripada saya dengan klik order di bawah ini.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f8c30bf603f34e4c0ac832403b25590

atau hubungi saya
Hayani Nor (ID 1122498) | SMS/Whatsapp 017-9421767 | Fanpage Natural Nutrisi | Email syahayanis@gmail.com|
Saya adalah pengedar sah Shaklee anda di untuk penghantaran serata Malaysia. COD adalah di kawasan Kubang Kerian, Kota Bharu, Bachok, Kuala Krai & Jerteh (Terengganu).

No comments:

Post a Comment