Tuesday 13 May 2014

CoQHealth Plus

Assalamualaikum semua..

Entri kali ni saya nak bercerita sikit berkenaan CoQHealth Plus. Apa benda tu? Jom kita berkenalan dengan produk ni




CoQHealth Plus adalah suplemen yang mengandungi campuran proprietari bagi Co Enzim Q10, Vitamin E serta estrak teh hijau. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQHealth Plus.

Apa itu Co Enzim Q10? Ia adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ia paling banyak berada organ yang melaksanakan tugasan yang berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.


Siapa Yang Perlukan CoQHealth Plus?

Seseorang dewasa yang sihat berumur 18 tahun ke atas yang prihatin tentang fungsi jantung dan kesihatan arteri

Mereka yang mengambil perubatan yang mungkin mengurangkan tahap CoQ10 dalam darah.

Wanita hamil atau mereka yang mengambil ubatan untuk mencairkan darah perlu mendapat nasihat daripada doktor.

Mereka yang mengalami masalah-masalah penyakit jantung, diabetes dan darah tinggi atau mungkin parents atau keturunan yang ada mengalaminya, sangat disyorkan untuk mencuba suplemen ini.


Berapakah Jumlah Pengambilan Dietari Coenzyme Q10 Yang Kita Perlukan?

Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10 mg sehari. Rujuk info di bawah untuk mengetahui jumlah CoQ10 di dalam makanan yang biasa kita ambil.


Tambahan lagi, keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10  menurun apabila umur semakin meningkat. Berdasarkan satu kajian penyelidikan, tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi pada usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2% daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20 tahun.


Ada faktor lain lagi contohnya diet tidak seimbang, pendedahan harian terhadap radikal bebas dan penggunaan sesetengah ubat-ubatan tertentu seperti dadah bagi merendahkan kolestrol boleh mengurangkan tahap CoQ10 di dalam tubuh. Justeru, pengambilan suplemen boleh membantu untuk mengekalkan zat makanan pada tahap selular yang penting dalam tubuh kita.

Sebarang pesanan/pertanyaan boleh dihubungi

Hayani
SMS/Whatsapp 0179421767
Fanpage : NaturalNutrisi

No comments:

Post a Comment