Saturday 31 May 2014

Nutriferon & Omega Guard Merawat Asthma/Lelah

Penyakit Asthma atau lebih dikenali lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini kerana ketika pesakit diserang asthma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul(wheezing), sesak nafas dan sukar bersenam.

Antara gejala utama asthma adalah pernafasan bersiul atau berbunyi (wheeze), menunjukkan saluran udara tersekat. Batuk, kadangkala dengan kehadiran lendir jernih. Gejala semakin kuat berlaku teruk pada waktu malam atau ketika berjalan. Peningkatan saluran udara akan menyebabkan sesak nafas.



Penyebab serangan asthma
  • tekanan emosi
  • jangkitan sistem pernafasan
  • aspirin dan ubat seumpamanya
  • udara sejuk
  • senaman
  • alahan seperti kutu habuk, debunga, spora kulapuk atau pun binatang peliharaan
Asthma juga dikaitkan dengan keturunan. 


Cadangan Supplemen Untuk Pesakit Asthma

OmegaGuard


Terdapat kajian yang mendapati pengambilan asid lemak Omega-3 serba sedikit membantu mengatasi penyakit asthma/lelah. Asid lemak Omega-3 bersifat antiradang. Oleh sebab itu ia sangat baik diambil oleh mereka yang mengalami masalah berkaitan keradangan seperti pesakit asthma.

Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 yang paling selamat kerana menjalani proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak Omega-3 yang tulen dan juga menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB.

Omega-3 Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk. Selain itu, kandungan EPA & DHA dalam Omega Guard Shaklee adalah antara yang tertinggi berbanding jenama lain di pasaran.

Nutriferon



 
Nutriferon adalah campuran yang dipatenkan, terbukti secara klinikal esktrak daripada tumbuhan imun semulajadi dan hanya boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee. Apabila mengamalkannya, ia meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan, pengaktif kritikal sistem imun. Nutriferon bekerja pada tahap sel dengan mengaktifkan pertahanan sistem imun badan.

Telah ramai ibu-ibu yang mempunyai anak asthma berpuas hati selepas menggunakan produk Shaklee. Set ini sesuai untuk orang dewasa dan juga kanak-kanak.







Hayani
SMS/Whatsapp 017-9421767
Fanpage : NaturalNutrisi

2 comments: